VÄRLDSVINNANDE HOJEN!
Beta rr X-pro 250/300 MY25
Pris:
RR250 X-PRO MY25: 118 900:-
RR300 X-PRO MY25: 121 900:-
Betas 250/300 har dem senaste åren, blivit kända för sina mångfaldiga VM-Guld.
I samband med lanseringen av nya MY25 modellerna, kunde Betamotor presentera en helt ny motorcykel vid namn X-PRO.
En ersättare av tidigare "Standard" modellerna, som är här för att attrahera den traditionella motionären.
Med mycket fokus på att göra en högpresterande enduro motorcykel, med en komfort, som sällan skådats, har följande uppdateringar gjorts.
-Kraftigare ram, som tillåter mindre flex. Detta gör ramen stabilare vid belastning.
-X-Trig Flexfix Barmount, som minska belastningen på förarens händer och underarmar, och minskar viberationerna i styret.
-Mjukare sadel, och lägre sitthöjd. Detta för att göra motorcykeln mer bekväm under längre kör-sträckor såsom långlopp.
-Expansionskärl för kylarvätska (placerad inuti ramen), som räddar cykeln från att förlora kylarvätska under långa påfrestande race, och under hög belastning i låga hastigheter.
-Elektrisk nyckel som ger ett säkerhetssystem som förhindrar stöld med en unikt kodad nyckel. En bra funktion för förare som är ute på dagsturer (hajk) eller använder cykeln för landsvägskörning (motard)
Nyckeln fungerar också som ett nödstopp, vid eventuell krasch, som innebär att cykeln omedelbart stannar om föraren tappar styret.
-Uppdaterad gaffel med fjäder i ena benet, och dämpning i andra. En uppdaterad och förbättrad setting, och framförallt en lättad vikt om totalt 250 gram.
-Uppdaterad stötdämpare med en ny setting för att balansera cykeln tillsammans med den nya gaffeln.
"Beta RR X-PRO skall ses lika race-redo, för den vanliga motionären, som en RR Racing görs för Brad Freeman och Nathan Watson (Beta Factory Racing förare)
IN I MINSTA DETALJ
Anpassa din motorcykel utefter förhållanden! Men hjälp av de olika mappningsverktygen, får du en hoj som anpassar sig bättre till olika banor.
Slimad design, för optimal känsla och körbarhet.
Smidigt och lättsvängt chassi!
Bottenstark, och linjär motorkraft, som passar motionärer, så väl som världsmästare.
TEKNISK INFO
Motortyp: Enkel-cylinder, 2-takt. vattenkyld
Cylinderdiameter: 66.4mm
Slaglängd: 72mm
Kubik: 249cc
Kompressionsförhållande: 13.2:1
Avgasventil: BPV System
Start: Kick
Tändning: AC Kokusan - Digital CDI
Tändstift: NGK BR9ECMVX
Bränsle: Oljeblandat
Förgasare: Keihin PWK 36
Koppling: Oljekoppling
Växellåda: 6 Växlar
Motorolja: Putoline MX7
Ram: Stålram
Hjulbas: 1482mm
Längd: 2172mm
Bredd: 815mm
Höjd: 1270